Algemene informatie

Braam Kliniek, één van de grootste klinieken van Nederland

De Braam Kliniek is een door het ministerie van Volksgezondheid erkend zelfstandig behandel centrum (ZBC). Wij zijn gespecialiseerd in het behandelen van spataderen (flebologie) en aambeien. Elk jaar verrichten we duizenden spataderbehandelingen, waarmee we tot de grootste behandelcentra in Nederland behoren. Onze vaatchirurgen zijn dan ook met recht spataderspecialisten.

Naast spataderen en aambeien kunt u voor een aantal andere poliklinische behandelingen bij ons terecht, zoals sterilisaties bij mannen en een aantal huidaandoeningen. De Braam Kliniek is gevestigd in Assen en opgericht in 1994 door vaatchirurg Edzard Braam.

Laatst gecontroleerd: 31/01/2023

  • Persoonlijke benadering

    In onze kliniek staat het welzijn van patiënten voorop. Als patiënt bent u onze cliënt en onze artsen en medewerkers staan garant voor de allerbeste dienstverlening. We streven ernaar dat u het hele behandeltraject door de arts van uw keuze behandeld wordt. Voorafgaande aan de behandeling nemen we de procedure met u door en krijgt u uitleg over de eventuele behandeling of operatie. De week na uw operatie nemen wij telefonisch contact met u op om te informeren hoe het met u gaat.

  • Behandeling wanneer u dat past

    Bij het plannen van een consult of behandeling houden we rekening met uw agenda. Het eerste consult is een oriënterend en informatief gesprek met de specialist en aansluitend een duplexonderzoek. Het consult verplicht u niet tot een vervolgafspraak, dat beslist u zelf.

    De gemiddelde wachttijd voor het eerste consult is 45 werkdagen. Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact met ons opnemen, of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u hierin ondersteunen, zodat u mogelijk sneller geholpen kunt worden. De maximaal aanvaardbare wachttijd die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk is overeengekomen (de Treeknorm) bedraagt voor de toegang tot de polikliniek en diagnostiek 4 weken. Voor behandeling is de maximaal aanvaardbare wachttijd 7 weken.

    Voor de actuele wachttijd klik hier

  • Poliklinisch, dus snel

    Alle behandelingen in de Braam Kliniek zijn poliklinisch en dat onderscheidt ons van een ziekenhuis. Er is geen opname en we voeren alle behandelingen uit onder plaatselijke verdoving. Er is dus ook geen sprake van een narcose of verdoving door een ruggenprik. U kunt vooraf gewoon eten en drinken, komt op de afgesproken tijd naar de kliniek, ontvangt uw behandeling en daarna kunt u direct naar huis. Natuurlijk kunt u in alle rust bijkomen van de behandeling en krijgt u uitgebreide informatie over wat u wel en niet kunt doen tijdens het herstel.

  • Zorgvuldig met privacy

    De Braam Kliniek gaat uiterst zorgvuldig om met uw persoonlijke gegevens. Onze werkwijze is vastgelegd in een privacyreglement, dat we u op verzoek verstrekken.

  • Patienttevredenheidsonderzoek

    In het kader van de verbetering van de kwaliteit van zorg van Braam Kliniek is het mogelijk dat u als patiënt 3 maanden na de behandeling per e-mail wordt benaderd voor een patiëntevredenheidsonderzoek.

    Bosgra Onderzoek voert dit onderzoek uit in opdracht van de Braam Kliniek en is een ISO 20252 gecertificeerd bureau voor zorgonderzoek. Zij gaan zeer zorgvuldig om met uw patiëntgegevens en houden zich daarbij aan de wet en aan de bovenwettelijke eisen van Zorginstituut Nederland, Zorgverzekeraars Nederland en de Autoriteit Persoonsgegevens. Dit wordt gegarandeerd door de ISO 20252:2019 certificering, dé ISO standaard voor onderzoeksbureau’s wereldwijd met een zeer streng privacy en informatiebeveiligingsstuk. Alleen de strikt voor het onderzoek benodigde gegevens worden gebruikt. Indien u bezwaar heeft tegen deelname aan deze kwaliteitsonderzoeken, dan kunt u dat aan ons doorgeven.

    Het onafhankelijk bureau Bosgra Onderzoek verwerkt de resultaten en hierdoor kunnen wij de zorg nog beter afstemmen op uw wensen. De Braam Kliniek scoort ver boven het landelijk gemiddelde als het gaat om behandeling (9,2), totaalindruk (9,4), bejegening (9,2), informatie (9,0) en nazorg (8,9). De resultaten van het onderzoek zijn beschikbaar voor inzage door de Inspectie van Volksgezondheid en alle Zorgverzekeraars.

    Samenvatting patiëntervaringsonderzoek 2023

  • Algemene voorwaarden

    Klik hier voor Algemene_voorwaarden Stichting Braam Kliniek Assen de van de Braam Kliniek.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

                                                                                                                                                                 zorgkaartnederland.nl/wachttijden

  • Actueel Medicatie Overzicht

    Wanneer u een bezoek brengt aan onze kliniek, vragen wij om een actueel medicatie overzicht.

    Wat is een actueel medicatieoverzicht?

    Een actueel medicatieoverzicht is een overzicht van alle medicijnen die u gebruikt en de dosering daarvan. Daarnaast staan er belangrijke gegevens in over uzelf. Bijvoorbeeld of u ergens allergisch of overgevoelig voor bent. Lees het goed door en meld eventuele wijzigingen. Zo draagt u bij aan een veilige behandeling. Vraag hierom kort voordat u de kliniek bezoekt. U bent verplicht om deze te laten zien aan uw behandelend arts.

    Hoe kom ik aan een actueel medicatieoverzicht?

    Een actueel medicatieoverzicht is gratis te verkrijgen bij uw apotheek. Uw apotheker houdt, samen met u, uw medicatieoverzicht actueel. U bent namelijk de enige die echt weet welke medicijnen u wel of niet slikt. Denk hierbij ook aan medicijnen die u niet op recept gebruikt, zoals paracetamol of medicijnen die u bij de drogist koopt. Al deze medicijnen moet u zelf in het overzicht erbij laten zetten door uw apotheker. Gebruikt u bepaalde medicijnen niet of niet meer, meld dit ook aan uw apotheker. Geef zoveel mogelijk informatie. Bijvoorbeeld ook over bijwerkingen.

    Waarom is een actueel medicatieoverzicht zo belangrijk?

    Als uw gezondheidssituatie verandert en/of als u met nieuwe artsen te maken krijgt, is een actueel medicatieoverzicht van groot belang. Het is belangrijk dat alle zorgverleners heel precies weten welke medicijnen u gebruikt. Dit kan namelijk invloed hebben op de manier waarop u wordt behandeld.

    Staat er in de verwijsbrief van mijn huisarts niet voldoende?

    Uw huisarts kan mogelijk niet op de hoogte zijn van recent gewijzigd medicijngebruik.  Het overzicht van uw apotheek is verplicht, ook al staan uw medicijnen vermeld op de verwijsbrief van uw huisarts.

    Hoe lang is een Actueel Medicatie Overzicht geldig?

    Een Actueel Medicatie Overzicht is drie maanden geldig en dient ook bij tussentijdse wijzigingen in de medicatie opnieuw opgevraagd te worden.

    Stap voor stap:

    Haal uw Actueel Medicatie Overzicht (AMO) bij uw apotheker.

    1.            Lees uw AMO goed door en meld eventuele onjuistheden

    2.            Neem uw AMO mee naar de kliniek

    3.            Geef uw zorgverleners inzage in uw AMO

    4.            Vraag eventueel een nieuw AMO na bijvoorbeeld bezoek poli of ontslag ziekenhuis

  • Cliëntportaal

    De Braam Kliniek biedt patiënten de mogelijkheid om hun zorgdossier op ieder moment van de dag in te zien. Via een computer/laptop, tablet of telefoon zijn onder andere persoonlijke gegevens in te zien, maar ook een overzicht van de behandelingen en afspraken. We noemen dit het cliëntportaal. Elke patiënt kan op eigen verzoek persoonlijk uitgenodigd worden om deel te nemen. 

    Hoe werkt het?

    Wanneer u inzage wilt in uw cliëntportaal kunt u ons bellen om toestemming te geven voor deelname aan het cliëntportaal.

    Nadat wij u toestemming hebben gegeven, krijgt u van ons een email met daarin een link (deze link is 3 dagen geldig) . Als u deze link aanklikt komt u bij uw inloggegevens. Deze kunt u ter plekke bedenken. Als u deze heeft ingevoerd krijgt u via de sms een verificatiecode welke u nog moet invullen.
    Na het invullen komt u direct op het cliëntportaal. Linksboven kunt u op het menu drukken waar u bijvoorbeeld naar uw afspraken kunt gaan of uw behandelplan kan bekijken.

    Wanneer u nog een keer wilt inloggen kan dat met de inloggegevens die u heeft gebruikt, maar er zal elke keer wel een verificatiecode ingevuld moeten worden.

  • Comfort Talk

    De Braam Kliniek heeft als eerste kliniek in Nederland de Comfort Talk ingevoerd. Ander taalgebruik beïnvloedt het welbevinden van de patiënt.

    Patiënten ervaren daardoor minder stress en pijn. Bijvoorbeeld:  “Hier komt de prik”, zal nu zijn “Nu komt de verdoving”. 

Meer informatie?

    Vul onderstaande gegevens in en wij nemen contact met u op.

    We zullen u terugbellen op een werkdag tussen 08.00 - 16.00 uur